مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند
سرخط خبرها

جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم

  • کد خبر: ۲۳۵۱۵۶
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم موفقیت شکل بگیرد باید برخی از تبعیض‌ها را کنار بگذاریم و از فضا‌های سیاسی عبور کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید جلیلی در برنامه بدون تعارف امشب، تاریخ ۲ تیر ماه که از شبکه دو سیما پخش شد در پاسخ به پرسش اول مبنی بر اینکه چه شد وارد میدان انتخابات شدید؟ گفت: فکر می‌کنم این عرصه یک عرصه بدون تعارف است؛ یک عرصه جدی است. عرصه‌ای است که با توجه به درکی که از شرایط کشور دارم، برای چهار سال آینده ایجاب می‌کند که کشور جهش داشته باشیم. لازمه آن شناخت مسائل، داشتن برنامه و اشراف به برنامه و هدف گذاری است. همچنین برخی از ویژگی‌هایی که بتواند آن هدف را محقق کند.

وی، در مورد انتقاد به عملکرد گذشته خود بیان کرد: شاید در برخی از موضوعات کمتر صریح حرف زدم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر پیروز انتخابات شوید فکر می‌کنید در شش ماه نخست کارتان چه گروه یا گروه‌هایی به عملکرد شما انتقاد می‌کنند؟ و بابت چه اقدامی؟ گفت: بحث من این است اگر می‌خواهیم یک موفقیت شکل بگیرد؛ شعار من که یک جهان فرصت، یک ایران جهش است و لازمه آن هر ایرانی یک نقش پرشکوه است این یعنی باید بعضی از انحصارات را بشکنیم و باید برخی از تبعیض‌ها را کنار بگذاریم و باید از برخی از فضا‌های سیاسی عبور کرد. در سال ۱۴۰۰ هم با شما صحبت کردم و فکر می‌کنم برخی از آسیب‌های سیاسی کشور ما را گرفته است و بسیاری از توانمندی‌ها به همین خاطر زمین گیر شده است یکی از آنها همین بحث تعارف است، کشور را با نمایش و تعارف نمی‌توان اداره کرد.

جلیلی افزود: برخی از مناسبات غلط در برخی از روابط سیاسی و به تبع آن ساختار اجرایی در طول سال‌های زیاد شکل گرفته است و اینها باید عوض شود و برای انجام همه این موارد ممکن است برخی که از این موارد نفعی می‌برند چه بسا که مقاومت کنند و ناراحت شوند. اگر بخواهیم انحصار را در یک زمینه اقتصادی بشکنیم و یا برخی از مناسبات غلط سیاسی را کنار بزنیم و بر اساس شایستگی‌ها افراد را به کار بگیریم، طبیعتاً عده‌ای خوششان نخواهد آمد.

وی در سخ به این پرسش که برای مردم این سوال وجود دارد که همه دولت‌ها می‌خواهند به این سمت بروند، اما اتفاق خاصی هم نمی‌افتد آیا به خاطر تعارف است یا چیز دیگریست؟ بیان کرد: من معتقدم یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد عزم رئیس جمهور است. باید بداند چه چیزی را می‌خواهد و چه هدف گذاری شده است و هدف چه چیزی است و بداند ممکن است کسانی چه رفتار‌هایی داشته باشند و حتی ممکن است چه سازوکار‌هایی مانع باشد، ممکن است گاهی این ساز و کار‌ها اداری و اجرایی باشد و گاهی شاید یک فضای غلط فرهنگی سیاسی مانع باشد رئیس جمهور باید حواسش باشد که اینها غلبه نکند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با اینکه در دوراهی بین محبوبیت میان مردم و یا انجام مسئولیت خود قرار گرفته است یا خیر؟ بیان کرد: در عرصه کار سیاسی موضوع محبوبیت بسیار پیش می‌آید به خاطرم هست زمانی که برجام مطرح شد، نقد‌های جدی را مطرح کردیم و شش جلسه در مجلس موارد پخش شد برخی از دوستان همان زمان به ما ایراد می‌گرفتند، همان دوستانی که بعداً مانند ما به برجام انتقاداتی داشتند می‌گفتن درست است که انتقاد وارد است، اما فضای کشور به گونه‌ای است که مردم برجام را دوست دارند و این مطالب را نگو، می‌گفتم وظیفه ما این است که صادقانه این موارد را به مردم بگوییم و یکی از روزنامه‌ها هم تیتر کرد و کسانی می‌گفتند تحریم‌ها با برجام لغو می‌شود و ما می‌گفتیم این‌طور نمی‌شود و خیلی از اینها متاسفانه باقی خواهد ماند.

جلیلی افزود: برخی می‌گفتند ۸ سال دیگر تعلیق می‌شود که آن ۸ سال دیگر همان شش ماه پیش بود؛ که بلافاصله بعد از آن روزی که موعد ۸ سال بود اطلاعیه دادند کشور‌های اروپایی که این کار را هم نخواهیم کرد، من این را همان زمان بیان می‌کردم برخی می‌گفتند نه بیان نکنید مردم از برجام خوششان آمده، اما من می‌گفتم فردا همین مردم از ما سوال می‌کنند که ما که می‌دانستید چرا نگفتید.

وی در مورد اینکه فکر می‌کنید مردم درباره شما چه فکری می‌کنند و چه ویژگی از شما در ذهن مردم برجسته است گفت: این چیزی است که شما باید در نظرسنجی‌هایی که وجود دارد، بررسی کنید. انشاالله آن چیزی که هستیم همان را مردم فکر کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مورد شبهاتی که نسبت به خودش وجود دارد گفت: این از همون شبهاتی است که نباید به آن دامن بزنیم یکی از آنها این است که اگر کسی می‌خواد در این جایگاه قرار بگیرد اجرایی هست یا خیر؟ اما نکته مهم‌تر این است که باید بدانیم تعریف ما از مدیر اجرایی در راس قوه مجریه چیست؟ جایگاه ریاست جمهوری جایگاه تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع است؛ و بداند چه فرایندی طی می‌شود آیا مردم نتیجه کار را می‌بینند؟ که من از صف وارد قوه مجریه شدم، می‌دانم یک تصمیمی که اتخاذ می‌شود چه مسیری را برای اجرا طی می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->